28.6.2013

Heinäkuun matkailua

Rakastan Suomi-matkailua, varsinkin kesällä. On ihana huristella kauniilla ilmalla jonnekkin täysin uuteen paikkaan tai miksi ei vanhaan tuttuunkin. Yritän monesti saada kavereita houkuteltua moniin eri paikkoihin ja kiltistihän nuo on ainaki useimmiten lähteneet :P

Musta on ihanaa nähdä uusia paikkoja ja saada paljon kokemuksia. Nuorempana suhtautuminen Suomen tutkimiseen oli aika välinpitämätöntä, koska halusin lähinnä päästä ulkomaille tutkimaan. No ulkomaat kiinnostaa edelleen yhtä paljon, mutta rinnalle on noussut tietoisuus siitä, kuinka kivoja paikkoja täälläkin on koettavana. :)

Oon aina ollut henkeen ja vereen pääkaupunkiseutulainen, ennemminkin "stadilainen", mutta muutamia vuosia sitten reissasin ahkerasti Tampereella, josta muodostautuikin yksi lempipaikoista minulle. Harkitsin silloin muuttoa Treelle, enkä vieläkään ole sitä sulkenut kokonaan pois. No joka tapauksessa, Tampereelle iskee kaipuu aina joka vuosi ja toivon, että tänäkin vuonna siellä kerkeisi lähteä käymään. Ihan vaikka kirppukierroksen tekemään ja ravintolassa syömään, kuhan vaan fiilistelis sitä tunnetta minkä Tampere aina aiheuttaa.

Palataan takaisin aiheeseen, eli siihen, että heinäkuulle olis jo tässä vaiheessa aika paljonkin Suomen reissaamista ja toivottavasti tulee vielä lisää. Mä oon aina valmis lähtemään mihin vaan :P

Tuuriin käy matka monen vuoden jälkeen taas.
Viime Hangon reissusta on vierähtänyt jo yli puol vuotta, mikä on ihan liian pitkä aika siihen verrattuna, että sielä odottaa pieniä ja vähän isompiakin söpöläisiä, joita mulla on kova ikävä.

Porvoon hienouden löysin uudestaan viime vuonna ja kerettiinhän me jo FaerieS:n kanssa piipahtaa sielä alkukesästä, mutta houkuttelis vielä lähtee vähän aleostoksille sinne :)


Fiskarsiin menoa ehdotti FaerieS, joka sopi mulle paremmin kuin hyvin. Oon joskus pentuna sielä käynyt, enkä muista mitään siitä reissusta, joten on jo korkee aika mennä uudestaan. Uskoisin, että keritään tääkin reissu vielä heinäkuun aikana hoitaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!