30.6.2013

Leppoisa sunnuntai

Tänään on ollu sellainen ihanan leppoisa lomapäivä, jolloin on saannu tehdä just niinku on huvittanu, ilman kiireitä.

Aamulla päätin lähteä käymään kirpparilla, olisin halunnut lähteä Hietsuun Indietorille, mutta Vermon kirppis oli paljon lähempänä. Uhmasin kaikkia säiden jumalia, kun niin luvattiin sadetta ja ukkosta sun muuta, mutta olikin sitten ihan kiva ilma ja jossain vaiheessa alkoi aurinkokin pilkahdella.
Paljon oli taas porukkaa Vermossa ja muutamia pikkulöytöjä tuli tehtyäkkin. Ostin mm. tälläisen ihanan kangasrepun 1€. Oon pitkän aikaa himoinnu jotain kukkareppua tms, mutta oon maailman huonoin käyttämään reppuja niin oon aatellu niiden pölyyntyvän lopulta jossain nurkassa. Nyt yritän kunnostautua ja käyttää tota söpöläistä, koska onhan reput nyt hiton kätevii kuitenkin. Mä fiilailen sitä rennon boheemi oloa, mitä kangasreput jostain syystä aiheuttaa, mun sisäinen "hippini" on iloinen :D
Mukaan kirpulta tarttui myös yrttiruukkuja ja piknik-alusta, sellaista kun kateellisena kattelin kaverilla silloin pyöräretkellä, enkä omistanu moista vielä itse :P Kannattava reissu kaiken kaikkiaan ja oli taas kiva rauhassa kierrellä kirpulla, varsinkin kun tekee hyvii löytöjä :) Ja ulkokirput on nyt ihan parhaita, kesällä tietenkin.


Kirpun jälkeen suuntasin kaupoille ostelee vähän grillattavaa ja kirosin, kun en alkuviikosta ostanut Cittarista sitä pirun 5kg mansikkalaatikkoa alle 20€, koska niitä ei ollut enää. Jouduin tyytymään 25€ laatikkoon, mutta eipä se silti kallis ollu. Pitäis vielä saada pari laatikollista ostettuu niin pärjää talven yli justjust. Viime talvi oli eka moneen vuoteen kun viime kesän sato riitti pakkasessa koko vuoden, muuten oon aina joutunu turvautumaan pakkasmansikoihin, kun omat kaapit on koluttu tyhjäks :)

Olin päättänyt grillailla lohta, maissia limevoilla ja kasviksia. Näin sen limevoi ohjeen jossain netissä kerran sattumalta, enkä todellakaan muistanu sitä ohjetta, mutta solvelsin hieman. Oli pirun hyvän makusta ja sivelin sitä myös kalan päälle.

Laitoin limevoihin:
-nokareen voita (jonka sulatin)
-limen kuorta raastettuna
-limen mehua
-suolaa ja pippuria maun mukaan


En osaa mitää määriä antaa, koska ite grillasin kaks maissia ja kaks palaa lohta, joihin nyt ei ihan kauheesti sitä uponnu. Limen kanssa kannattaa olla vähän varovainen, koska se on suht tujuu kamaa kuitenkin. Mulla lorahti mehua ehkä aavistuksen liikaa, mutta tykkään limen mausta niin eipä tuo haitannut. Mun mielestä lime sopi tosi kivasti maissin kanssa ja anto vähän uutta tvistiä siihen, koska en yleensä sivele maissiin yhtään mitään kun sen grillaan. Ehdottomasti teen uudestaan :)

Näyttää taas hirveeltä sössöltä nää ruoat mut oli oikeesti tosi hyvää :D


Jälkkäriks väsäilin tuoreista mansikoista, smetanasta ja hunajasta pikkulasiin sellaisen sekoituksen. Näin Pirkassa ohjeen ja olin skeptinen, ettei mansikka ja smetana nyt vaan toimi yhdessä, mutta toi oli oikeesti hyvää. Hiton helppo tehdä, meni ehkä minuutti (ku leikkasin mansikat :D) Oli myös kivan kevyt jälkkäri, kunhan ei laita smetanaa liikaa :P Suosittelen ehdottomasti tätäkin kokeilemaan :)

Oma jälkkäri ei nyt näyttänyt niin nätiltä, kuin ohjeen kuvassa, mutta hyvää se oli kuitenkin :P

Ihastelin myös tänään mun hyvin punastuneita pieniä tomaattejani, ne olis jo ihan valmiita syötäviksi :) Näistä samoista tomaateista on kuvia "Juhannuksen kertausta" postauksessa, jossa ne oli vielä ihan raakileita. Nii ja mun herneet kukkii jo, en malta odottaa, että niistä alkais tulee jo satoa. Viime vuonna omat herneet oli ainaki tositosi hyviä, toivottavasti tänäkin vuonna kävis tuuri. Oma kasvimaa on sit ihana :)




Nyt lähden pyörälenkille vielä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!