20.10.2013

TOP 5 Unelmalaukut

Jatketaan TOP 5 -sarjaa, tällä kertaa laukkujen muodossa.
Rakastan laukkuja. Oon aina ollut enemmän laukkutyttöjä kuin esim. kenkätyttöjä. Nykyään tosin kenkäfriikkeys on nostanut turhankin hyvin päätään, mutta laukut ovat aina olleet kuitenkin enemmän mun juttu.

Olen muutamien vuosien ajan yrittänyt muuttaa mun kulutuskäytöstä siihen suuntaan, että satsaisin laatuun määrän sijasta. Nuorempana oli tärkeämpää suuri määrä, laatu saatto olla mitä tahansa höpöhöpöä. Tosin nuorena ei ollut varaa mihinkään Vuittoneihin tms, mitä nykyään näkee kaikilla pikkutytöilläkin! Tietysti hyvää voi saada halvalla, eikä se kallis merkkikään aina takaa hyvää laatua. Tosin kalliimmalta merkiltä odotetaan ja vaaditaan hyvää laatua jos numeroita hintalapusta löytyy kolmen-neljän verran. Viisinumeroisista Birkineistä nyt on ihan turha puhua edes.

Aikoinaan multa saattoi löytyä jopa 50 laukkua, joskus jopa enemmän. Nykyään laukkuvarastosta löytyy ehkä 15-20 laukkua, joista käytän ehkä 5-7 suht aktiivisesti. Moni laukku on perintöjä äidiltä, mummilta ja isomummilta, joista en voi enkä halua luopua, vaikka en niitä käyttäisikään. Yhden laukun olen jopa saanut isältäni tuliaisena Portugalista, mistä en luovu ikinä, koska on maailman symppaattisinta ajatella iskää ostamassa mulle laukkua :D

Mulle laukkujen ostaminen, saatika löytäminen, on vaikeaa. Olen äärettömän pikkutarkka siitä minkälainen laukun pitää olla. Mulla on paljon vaatimuksia laukun suhteen aina taskuista väriin ja hihnojen pituuteen. Olen myöskin tarkka siitä minkälaista laukkua käytän missäkin tilaisuudessa. Mulla oli nuorena mm. hää ja hautajaislaukku. Crazy, huh? Mulla on nuoresta asti ollut myös tietty suosikkimalli (hieman hobomainen) laukuissa, josta olen vanhemmiten laajentanut mieltymystäni muihin malleihin myös. Kuka nyt haluaisi identtisiä laukkuja kaapin täyteen!?

Tässä siis pientä listaa niistä HG-laukuista, jotka haluaisin omistaa.
Balenciaga Giant 12 Silver City on SE laukku mulle. Tästä oon haaveillut jo varmaan 10 vuotta. Tämän piti olla myös se minkä ostan itselleni lahjaksi hyvin menneen koulun takia, mutta vielä en ole saanut hankittua.

Tällä hetkellä Givenchy on kovassa huudossa. Tosin suurinosa himoitsee Antigonaa, mikä on todella kaunis, mutta iskin tähän Nightingaleen silmäni, jo ennen kuin koko Givenchy villitys alkoi. Sopivan rento laukku moneen menoo ja ehdottomasti noilla hopeisilla Givenchy logoilla!
Mulberryn Alexaa olen myös katsellut monia vuosia. Hieman harmittaa, että tästäkin on tullut sellainen massalaukku, vähän kuin Luiskan Neverfull. En haluaisi Alexaa punaisena, mutta rakastan tän mallin noita lettireunoja. Normi Alexassa ei niitä ole, mutta tätä lettiversiota on ilmestynyt vain punaisena ja sellaisena kerman värisenä. Ilmestyisi nyt vielä ruskeana tai mustana. Musta hopeisilla yksityiskohdilla ja ruskea kultaisilla, kiitos.
Tytöllä pitää olla yksi hyvä clutch. YSL Belle De Jour on ehkä yksi klassisimmista. Tätäkin olen jo monta vuotta himoinnut, mutta hinta on pikkulaukusta ihan posketon. YSL:n Y Ligne clutch on myös kaunis.
Prada Daino flap bag on tuorein himotus. En ole oikeastaan koskaan katsellut Pradaa sillä silmällä, mutta joku tässä crossbody Dainossa kutkuttelee mua. Ehkä suurin syy on, että mun nykyinen ihana konjakin värinen crossbody on hajoamispisteessä ja tarvitsen kipeästi uuden. Ja onhan tuo nyt kaunis.
Miu Miu Tote Pietra oli vielä pakko lisätä listaan, vaikka ei mahdukkaan viiden sisään. Oon aina tykännyt Miu Miun Bow Bag:stä ja tämä on nyt joku muuteltu versio siitä mm. ilman rusetteja. Rusetteja tai ei, rakastuin tuohon väriin ihan älyttömästi. Superkaunis laukku, joka tekisi heti mieli tilata...
Tämä Miu Miu Bow Bag oli pakko lisätä pelkästään värin takia. Mulla oli aikoinaan yksi tummansininen laukku, josta tykkäsin kovasti. Haluisinkin tummansinisen version jostain klassikkolaukusta ja tämä Bow Bag kultaisilla yksityiskohdilla kelpaisi hyvin.



ARGH, lista venyi jo liian pitkäksi ja tämän ulkopuolelle jäi vielä monta ihanaa. Eräs monia vuosia katselemani pikkulaukku on juuri matkalla minulle, mutta silti himoitsen lisää. Dubaissa on varmasti jokainen näidenkin laukkujen liike ja mua vähän pelottaa lähteä sinne, koska houkutus on suuri kotiuttaa jokin laukku. Oon kuullut vähän ristiriitaista tietoa siitä onko nämä luksusmerkit siellä hieman halvempia vai ei... No, paikan päällä sen sitten näkee viimeistään. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!